fbpx

een ander leven

meer rust

Vanuit rust en ontspanning leven en de dingen kunnen doen zoals jij dat wil. Zodat je volop en bewust kunt genieten.

meer energie

De zin en energie hebben om de dingen te doen die jij graag wil, zodat je ook echt stappen zet naar een ander leven.

sterker in je schoenen

Weten wie jij bent en wat jij nodig hebt, maakt dat je veel sterker in je schoenen komt te staan.

een ander leven

Hoe zit dat eigenlijk? Je leven veranderen? Ik heb ontdekt dat meer rust, meer energie en sterker in je schoenen staan basisvoorwaarden zijn. Die ik iedere dag weer hoor van mensen die ik coach. Ontdekken hoe je eigenlijk echt in elkaar steekt, waar je goed in bent en hoe je dit kunt koesteren. Hoe je kunt leven zoals jij dat fijn vindt. Welke stappen je daarvoor zet. En hoe je deze met meer rust en energie zet. Ik bekijk dit met jou vanuit meerdere hoeken, net wat jij nodig hebt.    

het voorbeeld van esther

Esther kwam bij mij omdat ze zich zo moe en gestrest voelde en weinig puf had om te sporten. Ze was bang om in een burn-out terecht te komen, want ze had dit net bij een goede vriendin gezien. Nou zou het een oplossing kunnen zijn geweest, om haar aan te raden ‘gewoon’ te gaan sporten. Bewegen is altijd goed. Toch? Maar kijkend met een bredere blik, speelden er meer dingen bij haar. Kijk maar naar de tekening. Het lukte Esther niet om de regie te nemen over haar (manier van) leven. Ze richtte zich veel te veel op wat anderen van haar vragen. Haar baas, haar ouders, haar buurvrouw, haar collega’s. Daardoor rende ze zich rot. En voelde ze zich rot. Omdat ze niet goed genoeg in beeld had wie ze nu echt was, leefde ze niet haar eigen leven. Maar steeds dat van iemand anders.  

mijn aanpak bij esther: het 5-stappenplan

Het 5-stappenplan is gebaseerd op het integrale balansmodel van Marc Academy. Hiermee werkt je aan alle onderdelen van jouw wens en doel:

1. zingeving & identiteit: wie ben jij, wat kan jij geven en betekenen?

2. fysieke fitheid: wat voor winst is er voor jou te behalen op het vlak van gezonder eten, slapen, bewegen en ontspannen?

3. mentale fitheid: negatieve, niet-helpende gedachten over jezelf zoals onzekerheid en faalangst verminderen

4. sociaal-emotionele balans: jezelf kunnen en durven zijn, jezelf uiten en mooie betekenisvolle relaties aangaan

5. eigen regie: hoe kom je uit waar je wilt zijn?

Door te beginnen met de vraag ‘wie ben jij’, hebben we een nieuwe basis voor haar leven gelegd. Esther kreeg zicht op wie zij is, waar ze goed in is, waar haar uitdagingen liggen, waar ze blij van wordt en wat ze nodig heeft en wil in haar leven. Vervolgens hebben we tijd en energie vrijgemaakt bij haar, door zich meer op de dingen die zij belangrijk vindt te richten. Daarna zijn we gaan stoeien met haar overtuigingen, haar negatieve gedachten over zichzelf. Het vergt oefening, maar je kunt deze omkeren. En gaan trainen op het zich uitspreken. Natuurlijk zijn we ook gaan bewegen samen en heb ik haar geleerd om rustiger te gaan ademen. Om echt te ontspannen en haar grenzen aan te voelen en aan te geven. Gaandeweg kwam er ook meer ontspanning bij Esther. En zin in haar leven. En die burn-out? Die kwam er gelukkig niet! Sterker nog, ze voelt zich meer zichzelf en beter dan ooit.